Heti tevékenységek óvodánkban
Mozgás, mozgásos játékok, mindennapos testnevelés: Heti 1 alkalommal, 30-35 perc.
Mese, vers, anyanyelvi játékok: A gyermekek napi érdeklődésének
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc: megfelelően folyamatosan történnek
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka: a kezdeményezések a hét bármely
Kozmikus ismeretek nevelés, napján, mikrocsoportos formában.
külső világ tevékeny megismerése:
Mese, vers, anyanyelvi játékok: A gyermekek napi érdeklődésének
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc: megfelelően folyamatosan történnek
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka: a kezdeményezések a hét bármely
Kozmikus ismeretek nevelés, napján, mikrocsoportos formában.
külső világ tevékeny megismerése:
A csendlecke vagy csendjáték:
Sajátos mozzanata a Montessori –csoportok életében a csendlecke vagy csendjáték. A Montessori rendszerű óvodákban és iskolákban, ahol a gyerekek tevékenykedve tanulnak, halk beszéd jellemzi a gyerekcsoportot.
A pedagógus valamilyen jeladással—vagy halk zenével jelzi, hogy most csendjáték következik. A pedagógusnak először arról kell gondoskodnia, hogy mindenki kényelmesen helyezkedjen el. Majd megmutatja, hogy a földön jelzett (szigetelőszalagból felragasztott) ellipszisen vagy körön hogyan kell menni, hogy lábfejüket mindig a vonalra tegyék.
Az egyensúly megtartása, igen komoly feladat. Még izgalmasabbá teszi a feladatot, ha színes vízzel teli poharat, kis csengőt, párnát a fejükön, kell körbejárni a vonalon.
A legizgalmasabb és legértékesebb formája a csendleckének, amikor a gyerekek becsukják a szemüket, és „hallgatják a csendet”. A csend hallgatása élmény. Rájönnek, hogy teljes csend nincs is.
Meghallanak olyan finom hangokat, zörejeket, amelyeket a mindennapi élet során nem vesznek észre.
Azt tapasztaljuk, hogy a csendlecke jó játék. A gyerekek nagyon élvezik és nagyon sokat jelent az önfegyelem, a szép és harmonikus mozgás és nem utolsó sorban a közösségi magatartás kialakítása szempontjából.
A csendjáték naponta egyszer van, délelőtt 10 órakor.
Sajátos mozzanata a Montessori –csoportok életében a csendlecke vagy csendjáték. A Montessori rendszerű óvodákban és iskolákban, ahol a gyerekek tevékenykedve tanulnak, halk beszéd jellemzi a gyerekcsoportot.
A pedagógus valamilyen jeladással—vagy halk zenével jelzi, hogy most csendjáték következik. A pedagógusnak először arról kell gondoskodnia, hogy mindenki kényelmesen helyezkedjen el. Majd megmutatja, hogy a földön jelzett (szigetelőszalagból felragasztott) ellipszisen vagy körön hogyan kell menni, hogy lábfejüket mindig a vonalra tegyék.
Az egyensúly megtartása, igen komoly feladat. Még izgalmasabbá teszi a feladatot, ha színes vízzel teli poharat, kis csengőt, párnát a fejükön, kell körbejárni a vonalon.
A legizgalmasabb és legértékesebb formája a csendleckének, amikor a gyerekek becsukják a szemüket, és „hallgatják a csendet”. A csend hallgatása élmény. Rájönnek, hogy teljes csend nincs is.
Meghallanak olyan finom hangokat, zörejeket, amelyeket a mindennapi élet során nem vesznek észre.
Azt tapasztaljuk, hogy a csendlecke jó játék. A gyerekek nagyon élvezik és nagyon sokat jelent az önfegyelem, a szép és harmonikus mozgás és nem utolsó sorban a közösségi magatartás kialakítása szempontjából.
A csendjáték naponta egyszer van, délelőtt 10 órakor.