Egy nap az óvodában
6.30h – 7.00h Játék összevont csoportban
7.00h – 8.00h Játék, szabadtevékenység
8.00h - 8.30h Közös reggeli
9.00h –10.30h Differenciált foglalkoztatás, szabad tevékenység, csendjáték
10.30h–11.30h Levegőzés, szabad tevékenység, mindennapos testnevelés
11.30h-12.00h Készülődés az ebédhez, tisztálkodási, naposi teendők
12.00h –13.00h Ebéd, pihenőhöz készülődés, mese
13.00h –15.00 h Pihenő, folyamatos ébredés, gondozási teendők
15.00h –16.30h Uzsonna, játék, szabadtevékenység
16.30-17.00 Játék összevont csoportban
Néhány gondolat a napi tevékenységekről:
Szabad játék
A gyermekek igényeinek megfelelően bármikor, bármilyen formában.
Beszélgető kör
A reggeli időszakban, a gyermek csoport összehangolása, a nap beindítása céljából.
Differenciált foglalkoztatás
A gyermekek érdeklődésének megfelelő, érzékenységi periódusuk figyelembevételével irányított foglalkoztatás.
A gyermekek egyéni fejlesztésére szánt idő 15 – 30 perc, az életkor, illetve a gyermek aktivitásától függően. Mivel a Montessori pedagógia intellektuális, manuális, és szenzoros fejlesztést együtt végez, érvényesül a komplett hatásrendszer.
Csendjáték
A délelőtt lezárása céljából szervezett, pihentető, egyensúly fejlesztő tevékenység.
Levegőzés, mindennapos testnevelés
Minden nap megjelenő, a nap bármely szakában beiktatható tevékenység.
A mindennapos mozgás időpontját az óvónő illeszti a délelőtti napirendbe a közös reggelitől függően.
Étkezések
A gyerekek szükségleteinek megfelelő, egészséges, változatos.
Pihenő
A gyermekek szükségletének megfelelő módon beiktatott rendszeres tevékenység.
7.00h – 8.00h Játék, szabadtevékenység
8.00h - 8.30h Közös reggeli
9.00h –10.30h Differenciált foglalkoztatás, szabad tevékenység, csendjáték
10.30h–11.30h Levegőzés, szabad tevékenység, mindennapos testnevelés
11.30h-12.00h Készülődés az ebédhez, tisztálkodási, naposi teendők
12.00h –13.00h Ebéd, pihenőhöz készülődés, mese
13.00h –15.00 h Pihenő, folyamatos ébredés, gondozási teendők
15.00h –16.30h Uzsonna, játék, szabadtevékenység
16.30-17.00 Játék összevont csoportban
Néhány gondolat a napi tevékenységekről:
Szabad játék
A gyermekek igényeinek megfelelően bármikor, bármilyen formában.
Beszélgető kör
A reggeli időszakban, a gyermek csoport összehangolása, a nap beindítása céljából.
Differenciált foglalkoztatás
A gyermekek érdeklődésének megfelelő, érzékenységi periódusuk figyelembevételével irányított foglalkoztatás.
A gyermekek egyéni fejlesztésére szánt idő 15 – 30 perc, az életkor, illetve a gyermek aktivitásától függően. Mivel a Montessori pedagógia intellektuális, manuális, és szenzoros fejlesztést együtt végez, érvényesül a komplett hatásrendszer.
Csendjáték
A délelőtt lezárása céljából szervezett, pihentető, egyensúly fejlesztő tevékenység.
Levegőzés, mindennapos testnevelés
Minden nap megjelenő, a nap bármely szakában beiktatható tevékenység.
A mindennapos mozgás időpontját az óvónő illeszti a délelőtti napirendbe a közös reggelitől függően.
Étkezések
A gyerekek szükségleteinek megfelelő, egészséges, változatos.
Pihenő
A gyermekek szükségletének megfelelő módon beiktatott rendszeres tevékenység.