Egy nap az óvodában

6.30h – 7.00h              Játék összevont csoportban
 7.00h – 8.30h             Játék, szabadtevékenység
 8.30h - 9.00h             Közös reggeli
 9.00h –10.30h           Differenciált foglalkoztatás, szabad tevékenység, csendjáték
10.30h–11.30h           Levegőzés, szabad tevékenység, mindennapos testnevelés
11.30h-12.00h            Készülődés az ebédhez, tisztálkodási, naposi teendők
12.00h –13.00h          Ebéd, pihenőhöz készülődés, mese
13.00h –15.00 h         Pihenő, folyamatos ébredés, gondozási teendők
15.00h –16.30h          Uzsonna, játék, szabadtevékenység
16.30-17.00                Játék összevont csoportban


Néhány gondolat a napi tevékenységekről:

Szabad játék
A gyermekek igényeinek megfelelően bármikor, bármilyen formában.

Beszélgető kör
A reggeli időszakban, a gyermek csoport összehangolása, a nap beindítása céljából.

Differenciált foglalkoztatás
A gyermekek érdeklődésének megfelelő, érzékenységi periódusuk figyelembevételével irányított foglalkoztatás.
A gyermekek egyéni fejlesztésére szánt idő 15 – 30 perc, az életkor, illetve a gyermek aktivitásától függően. Mivel a Montessori pedagógia intellektuális, manuális, és szenzoros fejlesztést együtt végez, érvényesül a komplett hatásrendszer.


Csendjáték
A délelőtt lezárása céljából szervezett, pihentető, egyensúly fejlesztő tevékenység.

Levegőzés, mindennapos testnevelés
Minden nap megjelenő, a nap bármely szakában beiktatható tevékenység. 
A mindennapos mozgás időpontját az óvónő illeszti a délelőtti napirendbe a közös reggelitől függően.

Étkezések
A gyerekek szükségleteinek megfelelő, egészséges, változatos.

Pihenő 
A gyermekek szükségletének megfelelő módon beiktatott rendszeres tevékenység.